Näshulta kulturdagar

På Näshulta kulturdagar behöver man inte vara rädd för regn.

Vårt fina tälttak håller både artister och publik torra.

Näshulta ligger ca. 30 minuter från Eskilstuna, Katrineholm, Vingåker, Kungsör och Flen så det är närmare än man tror till oss.

Som många vet så håller vi hög klass på våra artister. Så också i år.

Vi har ett cafétält dår man kan köpa kaffe, te, läsk, öl, cider, korv med bröd och hamburgare/vegoburgare. Vi har även glutenfritt bröd till burgarna.

Stöd Näshulta Kulturdagar och köp vår T-shirt och nyckelband.

Glöm inte att överblivna biljetter säljs på plats i Haneberg.
Står det inte utsålt så finns det biljetter kvar.

GPS koordinater till Haneberg:

Näshulta Kulturdagar 2019

Måndag 24 juni 19.30

Kör Hårt

Kör Hårt får i år inviga Näshulta Kulturdagar. Varför åka till Skansen på allsång eller sitta framför radion på melodikryss när man kan komma på Näshulta Kulturdagar och uppleva Kör hårt. En fantastiskt rolig kväll med melodikryss och allsång, allt i ett. Kör hårt har sedan kulturdagarnas början varit ett mycket uppskattat inslag med Maggan Norling i spetsen och sin fantastiska kör. En kväll för hela familjen där alla trivs.

Tisdag 25 juni 11.00-14.00
Barndagen

Vi är extra stolta över att presentera vår barndag där alla barn kan få åka häst och vagn, rida, se barnteater, dansa, skapa i skaparverkstaden, dricka saft, äta bullar, få en korv med bröd och allt detta är helt gratis för barnen.

Ingen föranmälan behövs.
11.00-14.00 Skaparverkstad
11.00-14.00 Åka häst och vagn
12.00-12.30 Barnteater "Jazzmagi"
13.00-13.30 Dansuppvisning med Dansfötter

Tisdag 25 juni 19.30 - Fåtal biljetter kvar för köp på plats
Solala

Solala är en fantastisk trio som man inte får missa. Som de själva säger: - I vår största turné hittills, får ni återse Solala i sin originaluppsättning runt köksbordet. Konserten kommer innehålla våra största och populäraste covers och nytt material i en intim hemma hos-känsla indränkt i underbar stämsång! För er som aldrig hört denna grupp och vill upptäcka något nytt är detta en kväll för er. Passa på då de går för utsålda hus på alla sina konserter.

Onsdag 26 juni 19.30
Good Harvest

Good Harvest  är en svensk americanaduo som bildades i Falun 2012 och består av Hanna Enlöf och Ylva Eriksson. Deras sång och musik träffar en rätt i själen och man njuter i fulla drag. Låt inte detta bli en kväll där ni kommer på i efterhand att ni skulle gått på. Good Harvest har uppträtt över hela landet och på TV med idel lovord. När Per Gessle hörde Good Harvest för första gången blev han helt tagen och signade duon på sitt skivbolag.

Torsdag 27 juni 19.30

Svante Thuresson och Claes Crona Trio

Svante Thuresson är en av våra mest folkkära artister och har underhållit oss under decennier. Med sin sammetslena röst kommer han ta med oss på en jazzresa som man sent kommer glömma. Svante backas upp denna kväll av Claes Crona Trio.

Fredag 28 juni 18.30

Sponsorkväll med Jocke Göransson på scenen

Denna kväll ägnas åt våra sponsorer. Sponsor kan man bli antingen genom att stödja Näshulta Kulturdagar ekonomiskt med en större summa utan att begära något i retur eller så kan man köpa ett sponsorpaket. Ett sponsorpaket innehåller två biljetter till samtliga kvällar. Sponsorkvällen bjuder vi på mat och underhållning och denna kväll kan man endast njuta av som sponsor. Ett sponsorpaket kostar endast 3500:-. Detta har varit ett återkommande uppskattat inslag under kulturdagarna där våra sponsorer får något extra.

För att boka ett eller flera sponsorpaket kan ni ta kontakt med oss via mail: info@nashultakulturforening.se eller via telefon till Christer Ilar 070-6710277.

Lördag 29 juni 19.30 - UTSÅLT
Weeping Willows

Weeping Willows släppte 25 januari en ny singel "Butterfly" som 22 mars följs av nya albumet ”After us” och ger sig ut på turné.

Historien om Weeping Willows börjar redan 1994 då bandet bildades, men den första officiella singeln med namnet "Broken Promise Land" kom först sommaren 1997. Några månader senare släpptes debutalbumet med samma namn, som blev en svensk popklassiker och har släppts i flera olika versioner och utgåvor sedan dess. I vår blir det alltså nytt material och den 29 juni intar de scenen på Näshulta Kulturdagar.
OBS! Endast ståplatser med begränsat antal sittplatser vid sidan om denna kväll.

Biljetter finns att köpa via Tickster och Magdakullan.

Har ni problem med att beställa är ni välkomna att ringa.

Christer Ilar

Ordförande i Näshulta Kulturförening