Näshulta kulturdagar

På Näshulta kulturdagar behöver man inte vara rädd för regn.

Vårt fina tälttak håller både artister och publik torra.

Som många vet så håller vi hög klass på våra artister. Så också i år.
Glöm inte att överblivna biljetter säljs på plats i Haneberg.
Står det inte utsålt så finns det biljetter kvar.

GPS koordinater till Haneberg:

Näshulta Kulturdagar 2018

Måndag 25 juni 19.30

Vibafemba & Riltons vänner

Vibafemba & Riltons Vänner kommer till Näshulta Kulturdagar med sin föreställning "Allt och ingenting". Dessa två a capellagrupper som går för utsålda hus var de ån åker. Röster, toner och känslor blandas och blir en skön och intim stund. Välkommen till denna sommarkväll där röster är allt och ingenting är omöjligt.

Tisdag 26 juni 11.00-15.00
Barndagen

Vi är extra stolta över att presentera vår barndag där alla barn kan få åka häst och vagn, rida, se barnteater, dansa, skapa i skaparverkstaden, dricka saft, äta bullar, få en korv med bröd och allt detta är helt gratis för barnen.

Ingen föranmälan behövs.

Tisdag 26 juni 19.30
Kör Hårt med Allsång och Melodikryss

Kör Hårt är åter tillbaka på Näshulta Kulturdagar för en kul kväll med melodikryss och allsång. Maggan Norlig har många års erfarenhet i körsammanhang och har gjort denna kväll till en rolig och familjär kväll.

Onsdag 27 Juni 19.30
Leif Brixmark & New Holland Band

Leif Brixmark & New Holland Band är orkestern som gästade oss på sponsorkvällen 2017. Få i publiken hade hört dom och ingen ångrade att de kom denna kväll och fick uppleva detta. Då lovorden från publiken denna kväll var goda så får de nu i år en egen kväll. Relativt få artister inom nutida svenskt musikliv kan sägas ha plöjt en egen konstnärlig fåra utanför konventionerna utan att på samma gång i hög grad förlorat sin möjlighet att tilltala en bred publik. New Holland Band med Leif Brixmark i spetsen är en grupp som faktiskt lyckats behålla den breda publikens gillande, inte bara trots, utan på grund av sin särpräglade stil. New Holland Band är en musikalisk häxkittel som sjuder av inslag ur så många stilar att den färdiga anrättningen inte låter som något annat. "Trollar med text och musik så att glädje uppstår" skrev Eskilstuna Kuriren.

Torsdag 28 juni 19.30
Petter

Petter öppnade 1998 en hel generations öron för svensk hiphop med sin klassiska debut "Mitt sjätte sinne". Sedan dess har han fortsatt bryta ny mark och bredda genren. Med sitt 10:e album "början på allt" från 2013 visade han åter att han är en av landets bästa, viktigaste och största artister. Med sin nya låt "En grej i taget" ger han sig ut på en ny turné där Näshulta Kulturdagar är ett av stoppen.

Petter kommer visa er

att även hiphop är kultur.

Fredag 29juni

Sponsorkväll

Att vara sponsor kan många gånger förenas med bara utgifter men det gäller inte här. Köp ett sponsorpaket för endast 3500:- så har ni två biljetter till varje kväll samt att ni blir bjudna på en egen kväll med mat och underhållning som andra inte kan köpa biljetter till. Ta kontakt med oss om ni vill hjälpa Näshulta Kulturdagar leva vidare och samtidigt ha en rolig vecka. Artist för denna kväll kommer meddelas senare.

Lördag 30 juni 19.30
Fatboy

Under drygt 20 år har Fatboy lirat på små klubbar och stora arenor runt om i Europa. Med influenser från bl.a. Faron Young, Stray Cats, Johnny Cash, Elvis och Roy Orbison till The Smiths, Tom Waits och The Cramps har de skaffat sig en egen stil som håller och rockar fett. Låt er ryckas med när Fatboy lirar och ta gärna lite danssteg på gräsmattan när ni ändå är här.

Biljetter finns att köpa via Tickster och Magdakullan.

Har ni problem med att beställa är ni välkomna att ringa.

Christer Ilar

Ordförande i Näshulta Kulturförening